KHASIAT STEVIA - perlu tahu


Khasiat Stevia


  1. Mengimbangi kandungan gula dalam badan. 
  2. Menurunkan kadar gula yang terdapat di dalam darah sesuai untuk pesakit diabetes dan hypoglycemia. 
  3. Melawaskan pembuangan air kencing. 
  4. Meningkatkan kadar tenaga di dalam tubuh badan. 
  5. Melicinkan dan memutihkan kulit serta awet muda. 
  6. Membantu sistem penghadaman makanan.
Kelebihan Stevia


  1. Kandungan utama yang menyebabkannya rasa manis adalah bahan steviosides yang tidak mengandungi toksik. 
  2. Steviosides yang diambil secara oral adalah berkesan untuk menurunkan tekanan darah dan ia mungkin boleh dipertimbangkan sebagai bahan alternatif atau tambahan untuk pesakit darah tinggi. 
  3. Ujian terhadap kesan hipoglisemik glikosid (kekurangan gula dalam darah) dalam stevia mendapati steviol tidak menghasilkan glukosa, bermakna ia baik untuk penghidap diabetes / kencing manis. 
  4. Pengkaji Denmark mendapati hipoglisemik in vitro yang dilakukan steviosid dan steviol berupaya menghasilkan insulin melalui tindakan terus terhadap sel-sel beta. 
  5. Ada kajian menyatakan Stevia juga digunakan sebagai tonik untuk jantung dan berfungsi menstabilkan tekanan darah serta degupan jantung. 
  6. Ekstrak Stevia Rebaudiana yang bebas kalori atau sifar kalori sesuai digunakan bahan ganti gula biasa bagi golongan yang mengalami masalah obesiti yang ketagihan gula. 
  7. Dua kajian dilakukan oleh Purdue University's Dental Science Research Group mendapati steviosides menghalang pembentukan plak (karat) gigi dan membantu menghalang gigi berlubang (cavities).

No comments:

Post a Comment

 


Royal Sweetener Stevia (RSS) :::: Pemanis Gula Stevia adalah Pengganti Gula Pasir yang Terbaik! Terbukti secara Kajian Saintifik. Dikenali sebagai Gula Sihat & Gula Tanpa Kalori :::: Sila Hubungi Ust Rosdi 018- 245 3824/ 011-1009 5423, bagi penerangan Produk/ Marketing Plan :::: Produk lain ialah Fiber Detox Stevia/ Kopi Lutien (bagus untuk kesihatan mata)